Info Labs

 
Vizualizați exemple de animație:
  1. Exercițiile interactive și jocurile sunt resurse interactive care oferă elevului posibilitatea de a-și exersa cunoștințele în conformitate cu logica acestei discipline școlare, într-un context ludic. Fiecare pas e însoțit de feedback imediat, astfel încât elevul parcurge un demers de cunoaștere ghidat. Jocurile în Blockly sunt un mare plus, pentru că favorizează învățarea primilor pași în programare prin blocuri.
     Exemple:
  1. Testele de evaluare. Pentru fiecare semestru, elevul are posibilitatea de a rezolva un test de evaluare în formă digitală, primind un scor conform răspunsurilor sale. Itemii din testele de evaluare sunt variați, construiți de la simplu la complex și verifică cele mai importante noțiuni dintr-o unitate de învățare.
Structura generala a unui calculator

Windows
Teste
Limbajul C
https://sites.google.com/site/eildegez/home/ix
https://drive.google.com/file/d/0B7COdwjQydIoX1RHVHJ6bF9WYUU/view
https://drive.google.com/file/d/0B7COdwjQydIoVmNfeW1nWmZjMFU/view

Structura liniara

Tutorial C++
Pointeri
Carti
Exemple

https://www.mathsisfun.com/algebra/sequences-sums-arithmetic.html

https://www3.ntu.edu.sg/home/ehchua/programming/cpp/cp1_Basics.html

Digital citizen
"Trăim o eră a digitalizării și suntem expuși zilnic influențelor și efectelor acesteia.
Digital Citizen – How and Why este un proiect internațional eTwinning al cărui scop principal a fost de a a-i face pe elevi să înțeleagă comportamentul dezirabil al unui cetățean digital. Astfel, elevii noștri au aflat despre digitalizare și cum ar trebui să acționeze pentru a fi un bun cetățean în mediul virtual. Prin activitățile din proiect, am urmărit dezvoltarea competențelor cheie ale elevilor noștri, în special competențele sociale și civice, competența digitală și comunicarea în limbi străine.
În proiectul Digital Citizen – How and Why (disponibil la adresa twinspace.etwinning.net/27441/home), desfășurat în anul acesta școlar, au participat școli din Grecia, Croația, Turcia și România. Sunt profesor de matematică, însă la acest proiect am participat în calitate de diriginte. Activitățile din acest proiect le-am desfășurat fie în orele de dirigenție, fie în perioada ”Școala altfel”.
Astfel, într-un mod interactiv, elevii au învățat despre cele 9 componente care ne fac cetățeni digitali:
  • accesul digital,
  • comerțul digital,
  • comunicarea digitală,
  • alfabetizarea digitală,
  • eticheta digitală,
  • dreptul digital,
  • drepturile și responsabilitățile digitale,
  • sănătate digitală și bunăstare,
  • securitatea digitală.
Prima activitate a fost de realizare a unui poster de prezentare. Fiecare elev a realizat un poster. Inițial, prin metode tradiționale, adică pe coli A4, elevii au realizat câte un poster viu colorat în care s-au pezentat. Apoi, acest poster a fost realizat cu ajutorul programului Paint. Acestă activitate a avut ca efect o conștientizare a modului de prezentare, a conținutului unei prezentări. Astfel elevii au văzut că o prezentare personală este ca o carte de vizită. O carte de vizită bună creează o impresie puternică la prima lectură. De aceea este important cum și ce se prezintă în poster. Elevii și-au  îmbogățit acestă noțiune prin vizualizarea prezentărilor celorlalți parteneri, observând și alte instrumente web 2.0 utilizate (edu.glogster.com).
Participarea la crearea de conținut în Google presentation, în colaborare cu ceilalți parteneri de proiect, a stimulat dezvoltarea interesului pentru cunoașterea mediului digital, a evoluției tehnologiei prin enumerarea diverselor obiecte vechi și noi (termometru, aparat foto, calculator etc.), observând diferențele, cu accent pe latura digitală.
Tot ca activități colaborative au mai fost organizate un sondaj de opinie privind utilizarea Internetului și concursul de logo-uri. Pentru sondaj, am folosit surveymonkey.com, iar pentru votarea logo-urilor am utilizat tricider.com. Activitățile colaborative vin să învioreze atitudinea elevilor, sporind atractivitatea, motivația și implicit, participarea lor. Dezvoltă spiritul de echipă, interdependența pozitivă, competențele de comunicare.
Elevii și-au dezvoltat competențele sociale și civice, prin participarea la manifestarea internațională Ziua siguranței pe Internet. Această activitate a cuprins cunoașterea regulilor de utilizare în siguranță a Internetului, realizarea unor postere pe acestă temă, prezentarea lor din clasă în clasă și realizarea unei expoziții de postere pe holul școlii.Pentru prezentarea activității în Twinspace am folosit powtoon.com. Produsul final a fost un film educativ realizat în Windows movie maker. Acesta a fost inserat în Twinspace pentru a fi cunoscut și de partenerii noștri. Activitatea a fost realizată pe baza materialelor educaționale din oradenet.salvaticopiii.ro/resurse/sala-de-clasa și saferinternetday.org.
Elevii au mai realizat nori de cuvinte și rebusuri privind cele 9 componente ale noțiunii de cetățean digital. Pentru aceasta, elevii au utilizat  instrumentele web 2.0 puzzle-maker.comworksheets.theteacherscorner.net/make-your-own/crosswordpuzzlemaker.discoveryeducation.comwordclouds.com.  Astfel ,au reușit să stabilească scurte definiții ale celor 9 componente într-un mod distractiv. Activitățile tip joc ajută într-un mod plăcut la însușirea și înțelegerea noilor noțiuni, la dezvoltarea de abilități și competente. Acest tip de activitate dezvoltă limbajul elevilor ceea ce sprijină înțelegerea noțiunilor, a conceptelor și a caracteristicilor acestora.
La sfârșit, a fost organizată o întâlnire online, un eveniment live în care elevii s-au prezentat și au interacționat cu partenerii de proiect. Pentru desfășurarea acestei activități a fost necesar un calculator dotat cu o cameră web și boxe, videoproiector și conexiune la internet. Desfășurarea evenimentului live a avut loc prin utilizarea Adobe Connect (adobe.com/products/adobeconnect.html). Această activitate a avut un impact deosebit prin implicarea tuturor elevilor, completând metodele utilizate pentru dezvoltarea competențelor de comunicare.
Cu peste 480.000 de profesori înscriși pe platformă și peste 180.000 de școli, eTwinning este o platformă de comunicare, de colaborare, de informare a personalului didactic din Europa. eTwinning vine în sprijinul colaborării școlare europene prin instrumente de lucru și servicii, fiind parte a programului Erasmus+.
În acestă eră digitală, eTwinning este un mijloc eficient ce sprijină profesorii în pregătirea elevilor pentru inserția lor socială și civică. Cetățeanul digital este o realitate a zilelor noastre. Fiecare trebuie să fie și să devină un bun cetățean digital, iar proiectele eTwinning de acest tip eu consider că sunt binevenite în spațiul educațional."